Alla inlägg under november 2013

Av Syndey O'Shea - 24 november 2013 01:03

I'm almost there! Min mamma verkar tänka på saken!! Ååååh, vad jag är glad!
Jag har länge tjatat om att jag vill ha en skäggagam eller två, eftersom min kompis skäggagam ska få ungar så tänkte jag att jag kan köpa av henne för hon ska inte behålla några och jag vill ha ödlorna helst från att dom är små. När jag pratade lite med mamma om det idag så verkade hon ge med sig lite och frågade vad min kompis skulle ta för dom. Jag vet inte riktigt vad hon ska ta för dom men hon skulle diskutera det med sina föräldrar lite snart. Hennes ödla Kan ska få ungar så vi får de om de blir några som kläcks. Jag skulle helst vilja ha hanar men det är så svårt att se när dom är så små, men det går egentligen bra med vilket som. Mina föräldrar tycker egentligen att det räcker med dom fyra ödlorna jag redan har, men det är inte mycket man ska göra med dom, jag vill ha djur som jag kan pilla med varje dag. Och reptiler är nog det största intresset jag har. Mamma och Stoffe, min styvpappa, brukar skoja med mig om att jag kommer bli en reptiltant istället för en kattant som sitter och pratar med sina djur. Hahah, dom kanske har lite rätt ändå. Jag sitter med mina djur så ofta och så länge att jag kan glömma bort allt annat så länge som ingen avbryter mig och påminner mig om något annat jag ska göra. 

Jag har också kollat med mamma om jag kan få fiskar och ha på elevhemmet. Men det gick inte lika bra för då måste hon komma och hämta mig och hela akvariumet när vi ska ha lov. Jag tycker att det är väldigt bra, men hon gillar det inte riktigt lika mycket.


Denna bloggen kanske kommer att ändra sig lite och hanlda lite mer om djur. Men jag kommer fortfarande att skriva som vanligt för det mesta tror jag. Och jag försöker verkligen tt skriva oftare och det går väl ganska så bra om man ser hur det gått dom andra gångerna som jag sagt att jag ska bättra mig. Men på helger kanske jag inte har internet så det kan ju vara lite svårt då. ;) xx

Av Syndey O'Shea - 21 november 2013 14:38

This is a rough week. Jag är helt slut i hela kropppen men jag är pigg i huvudet. Det är nog det jobbigaste som finns. Man vill göra så mycket men man är för trött för att göra det. Jag åkte till elevhemmet i söndag, gjorde ett arbete i måndags, bytade hus med min rumskompis och igår städade vi vårat gamla rum. Nu bor vi i Dannes gamla rum, men han slutade på skolan så hans rum var tomt och vi trivdes inte i vårat gamla hus. Vår kompis Keith fick också sluta men han kommer tillbaka nästa år som tur är. Jag hoppas verkligen att jag kommer att träffa dom snart. Dom kunde få allt att vara roligt, hur tråkigt det än var. Dom är äkta vänner, det var ganska jobbigt att dom fick sluta, både för dom och för mig och Aleksandra. Jo, Aleksandra är min rumskompis om jag inte har sagt det tidigare. Jag är inte så säker på det.

I skolan har vi fått i uppgift att vi skulle ta ett miljökörkort. Det ska tydligen se jätte bra ut på CVt. Det finns tio stationer du ska göra på datorn som spel. Två eller tre olika uppgifter på varje station. Jag höll på med två av dom uppgifterna i säkert en timme var. Det andra gick ganska fort. Det skulle tagit fem timmar. Men även om jag hade sparat det så raderades allt så jag fick göra om det två gånger. Så jag har hållt på med det där i typ femton timmar. Jag rekomenderar det endast om du har jävligt svårt att bli arg, har lätt att konsentrra dig, kan jobba flera timmar i sträck och är allmänt dum i huvudet som gör det frivilligt.
I början var jag positiv till det, men det var så korkade uppgifter och en del av det stod inte på kunskapssidan som det skulle. Vi var nog minst tio pers som kollade igenom den gång på gång, men vi kunde inte hitta alla svar. Fy fan... hade jag vetat hur idiotiskt de där var så hade jag ldrig gjort det. Men jag klarade provet på första försöket så jag behöver aldrig se den där sidan någonsin mer i hela mitt liv. Det enda jag har kvar att göra är att skriva ut diplomet. Så klassigt asså...


Nu tror jag att Aleksandra håller på att vakna så jag kanske ska sluta skriva. Men vänta... den egoistiska lilla saken börjar snarka igen. Men jag har inget mer att säga, så jag skriver nog snart igen. :) xx

Av Syndey O'Shea - 16 november 2013 13:23

I really do suck at blogging... If a dog can blog, so can I.
Hahah, jag är hemma på helgerna och på veckodagarna så är jag på skolan. Jag har fått flytta dit till internatet för att kunna komma till skolan varje dag. Men nu när jag är hemma igen så kollade jag på Dog with a blog. Då kom jag på att jag också har en blogg och att jag har glömt bort den totalt. Men när jag har varit på skolan så har det varit svårt att komma ihåg att blogga. Jag har hunnit ändras en hel del nu när jag börjat gymnasiet. Jag har hittat min familj. Ni kanske inte vet vad jag menar när jag säger att jag har hittat min familj. Det jag menar är att man har en biologisk familj, kanske fosterfamilj, man kanske är adopterad. Men du kan också ha en annan familj. När du träffar vänner som du skulle göra allt för, man offrar allt, man kan till och med gå så långt att man kan ta en kula för dom. Ni kommer att få läsa en hel del om dom. Jag kasnke till och med kan smyga med bilder när dom inte vet att jag ska lägga upp dom.
Jag kollade på bloggen, jag hann bara med tre inlägg innnan jag slutade igen... Men tre av mina kompisar bloggar också, så jag kommer säkert ihåg det. Det kanske blir ett inlägg om dagen, ibland kanske två. Ibland blir det nog inga. Men jag ska bättra mig så mycket jag kan. :) xx

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards